Túto hlášku počúvame už dlhšie. Otázky o tom, či Facebook vôbec zakladať pre novú firmu alebo “udržiavať pri živote” už existujúcej sú čoraz frekventovanejšie.
Naša odpoveď je veľmi diplomatická: „Závisí.“ Neboj vysvetlíme na konci.
Poďme teda začať tou nudnejšou, no veľmi podstatnou časťou – teda čísla a grafy. 🙃 Bez týchto informácií žiaľ nemôžeme robiť žiadne závery. 🤷🏼♀️
Sociálne siete v číslach
Na sociálnych sieťach je aktívnych vyše 60% celosvetovej populácie, čo predstavuje niečo vyše 5 miliárd obyvateľov. No a na Facebooku je z týchto 5 miliárd viac ako 3 miliardy používateľov, vďaka čomu sa môže, stále, pýšiť titulom najpoužívanejšia platforma. Zdroj: https://datareportal.com/social-media-users
No dobre ale ako to vyzerá na Slovensku, ak naša cieľovka nie je celý svet (čo dúfame, že nie je! 🙃 )? Je Facebook v popredí aj na Slovensku? JE. Hovorí o tom aj nasledujúci prieskum, ktorý zobrazuje aktívnych užívateľov Slovenska na rôznych sociálnych platformách.

Na Facebooku je 3 456 400 obyvateľov Slovenska, čo predstavuje 63,5% celkového obyvateľstva. Avšak vieme, že na sociálnych sieťach si tiež treba dávať pozor, na koho cielime.
Facebook vs. Instagram
Často sa Facebook porovnáva s Instagramom, v zmysle “máme Instagram tam dosahujeme výsledky FB už nepotrebujeme.” My ale tvrdíme, že závisí od toho akú máš cieľovú skupinu. Z nasledujúcich grafov môžeš vidieť vekové rozloženie na týchto dvoch sieťach.


Zdroje: https://napoleoncat.com/stats/facebook-users-in-slovakia/2021/02/
Aký je záver?
Facebook určite mŕtvy nie je, len je možné, že tvoja cieľovka tam už proste nechodí. Takže ak sú tvoja cieľovka millenials a starší, Facebook neruš a novej firme ho kľudne založ, pretože práve tieto skupiny nájdeš skôr tam ako na Instagrame a naopak na Facebooku nehľadaj Gen Z a mladších lebo tých tam iba ťažko zaujmeš, pri nich skús skôr Instagram alebo Tik Tok.
Zdroje: